Vip
|
Info: Utorak, 23/Jan/2018, 22:38 | Message # 1
|
Često se čudim ljudima koji odbijaju da otvore um i pogledaju nešto što ne dolazi iz velikih filmskih studija sa zapada. Iako i sami konstatuju da već godinama nisu videli ništa inovativno, glatko odbijaju da pruže šansu nekim novim kinematografijama koji su pravi skriveni biseri. Posebno se to odnosi na Južnu Koreju i žanr trilera, kome je grupa autora iz te zemlje dala svoj autorski pečat, pa je danas južnokorejski triler postao posebna podkategorija žanra. Iako autori iz Južne Koreje rade u različitim žanrovima, upravo je triler taj koji je njihovim filmovima doneo internacionalni status, što je dovelo do toga da je južnokorejska kinematografija danas veoma poštovana. Trileri iz ove zemlje su na vrhunskom nivou skoro po svakom kriterijumu (produkcija, scenario, režija, gluma…), ali poseduju i umetničku vrednost, a neretko i scene nasilja koje bi cenzori iz zapadnih zemalja odavno isekli. Tema osvete je često jako bitan, ako ne i presudan faktor u ovim filmovima. Autori ostaju dosledni svom specifičnom rukopisu, beskompromisni su, znaju šta hoće, ne prave ustupke komercijalnom aspektu projekta i svesno ulaze u rizik da naruše gledljivost filma jer im nije cilj da svako razume umetnički senzibilitet kojim odišu njihovi radovi. Upravo zbog toga su izuzetno cenjeni i van svoje zemlje, neki od njih (Park Chan-wook, Kim Ji-woon, Bong Joon-ho) već rade u Holivudu, a neki filmovi su dobili svoje rimejkove. ,
Uređeno od autobus - Sreda, 24/Jan/2018, 11:19
|
|
| |